Wednesday, May 25, 2011

salah aku ke?????

salah aku ke kalau bile dihujung tempoh praktikal
aku masih tak tau nak buat tax computation?
salah aku ke kalau tinggal lagi 10 hari bekerje, aku tak pernah
di'assign' kerje membuat tax computation,
lalu apabila tadi disuruh buat aku tak tau nak buat?
salah aku ke kalau aku tak tau nak amek kat mane figure utk profit loss a/c utk
kire profit before taxation?
salah aku jugak ke kalau aku tak paham camne nak kire capital allowance?
salah aku ke kalau aku tak ingat camne nak kire tax utk company
sebab aku amek subjek malaysian tax mase 2nd year
which is due tahun lepas?
salah aku jugak la sebab taknak dan tak dapat nak setelkan
tax comp tu bile awal2 aku cakap aku tak paham dan perlu di'guide'
step by step tapi disuruh mengkaji sendiri bende tu instead??

salah aku ke???? salah aku ke??????????????
okeh. seriously sangat sakit hati dan juge sakit kepale.
derh~~~~ aku dapat B bulat je kot mase malaysian tax dulu.
kalau personal tax ingat lah jugak aku. 
ni company tax satu set dgn capital allowance
yg di mane mase final exam paper malaysian tax dulu aku
buat separuh jalan je sebab tak reti?????
dah tu pulak nak question kenape aku dah nak habes praktikal pun 
masih tak tau nak buat tax comp.
oh aku ingat mase awal2 start praktikal dulu diorang kate camni,
"nnt bile dah nak habes praktikal nnt, baru kitorang ajar buat tax."
ni TAK ajar pun. 
terus suruh buat. mmg selamat jalan la aku nak buat. 

okeh.dah habes lepas geram.
kepade rakanku cik chun, selamat ulangtahun kelahiran yg ke 18 utk 
awak ye. semoge awak dpt menghabiskan sisa2 kehidupan
berpraktikal dgn jayanya.

1 comment:

AKU CHUN said...

oh! kesian awak. saya faham. awak abaikan je permintaan orang yag suruh awak.

Tengs!!