Tuesday, May 24, 2011

pintu kerete tak ketat.

pernah tak korang naik kerete, then tutup pintu tak ketat?
mesti pernah kaaaannnn???
banyak kali jadik kt aku.
yolahh.. naik kete orang takkan le nak hempas pintu macam tgh tunjuk perasaan kot.
tak pun balik deting dgn pakwe hensem serte kaye,
takkan la korang masuk kerete dgn penuh ayu serte sopan santun ala2
perempuan melayu terakhir, pastu hempas pintu kuat2...
kan dah kurang saham korang di mate pakwe yg kaye serte hensem itu kan?

aku tak tau la kalau kerete mercedez ke, beemer ke, imprezza ke, gtr ke camne...
tapi kan, kalau aku naik kete tak tutup pintu ketat2 rapat2 mesti terase
outside noise lagi kuat. macam angin masuk jer dlm kerete tu.
korang tak rase ke???

tadi petang sy keluar bersame 3 orang rakan sy yg chun, chomel dan gojes.
cik chomel yg memandu, cik gojes yg jadi co-pilot dan cik chun serte sy duduk belakang
jadi mem besar dan mem kecik.
lepas isi minyak sebentar, kami meneruskan perjalanan ke destinasi kami.
tibe2 cik chomel tanye
"naper lampu ni menyale?"
kitorang pandang lampu tgh yg selalu nyale time org bukak pintu tu.
"agaknye pintu tak ketat kot."
hah.
cik chun dan cik gojes jadi cuak.
sbb kt stesen minyak td diorang ade bukak pintu keter.
cik chomel konpem pintu die ketat.
aku lagi la konfiden bkn salah aku. mmg aku tak bukak pintu langsung,
amendenye tibe2 die nak jadi tak ketat lak kan?

dah le time tu kitorang kt jalan raye yg bz, ala.... kt mrr2 yg nk ke ampang tu.
takle nak bukak pintu, pastu tutup kuat2 balik.
so, cik chun dan cik gojes buat sesuatu utk mengembalikan 
keyakinan mereke terhadap pintu yg tak ketat tu.
yelah. mereke takut bile pintu yg tak ditutup dgn rapat akan
tibe2 terbuke lalu mendedahkan mereke kpd risiko kemalangan jalan raya
(mungkin lah. tu hipotesis aku je)
jadi mereke pun dgn tekad usaha tabahnye memegang pintu kerete.
supaye pintu itu tak terbuke.
omg. berbaloi2 kan usaha mereke holding on to the car doors?
err... spjg aku naik kerete, tak pernah kot pintu kerete tak tutup ketat boleh tibe2 nak
terbuke.
tapi takpelah. aku biarkan je rakan2 ku buat camtu. comel kot. haha.
dah tu pulak, lepas je cik chun dan cik gojes berpegang teguh dgn
pintu masing2... cik chomel a.k.a driver kami pun berkate...
"laaaa.... pintu tak ketat rupenye korangggg...." 
aku dgn cik chun tepuk dahi. 
derhhhh... dah lame kot kitorang tau. dr blkg dah nampak lampu pintu tak ketat
menyale kt dashboard.
apekah kesnye itu wahai cik chomel oiiii......

p/s - laptop dah balik dan dah baik. wheeee~~~~

3 comments:

umMi alYa said...

ish2.... ape la cik chomel tuh???btol ke dye tuh chomel???

umMi alYa said...

ish2.... ape la cik chomel tuh???btol ke dye tuh chomel???

AKU CHUN said...

oh automatic tgn pgg pntu takut terbuka. padahal lau tak sedar tak rapat, tak pgg dan tak terbuka.