Saturday, March 12, 2011

traffic light dan pakcik skema.

nak marah dekat pemandu yg mematuhi peraturan jalan raye blh tak?
nak marah sebab die skema sangat.
nak marah sebab ke'skema'an die buat aku
terlepas bas t203 depan mate sendiri.
mesti akuchun dan kawan2 yg lain dengan bestnye menggelakkan kitorang.
kan ana kan??? aku tau kau gelakkan aku time tu.
okeh azima... bertenang azima (smbl tarik nafas.. fuhhhh)
okay. dah bertenang.
skrg boleh bercerite.
ceritenye cenggini...
once upon a time, di pagi yg hening...
aku dan rakan seprektikelku, cik siti nurul ain
menaiki bas berkod nombor t231 utk ke terminal putra.
otw, bas itu melalui that jalan yg ade that damned traffic light 
(rujuk post aku sblm nih)
dalam hati masing2 dah berdoa, please lah pakcik,
langgarlah peraturan jalan raye dan memotonglah 
kerete2 lain utk cepat2 dapat lepas traffic light tu.
dah tu pulak, ade sorang brother tu tekan loceng nak turun b4 that
damn traffic light.
usually, kalau dgn pakcik2 bas yg lain, mereke akan stop
dimane2 yg appropriate b4 that damn traffic light,
akan tetapi, disebabkan ke'skema'an yg teramat oleh
pakcik ni, die taknak berenti..
OMFG betul.
dah la taknak memotong. xnk berenti kt tepi jalan mane2 pulak tu
(padehal ade je bustop kt situ, kan rakan2??)
di saat itulah sebuah bas t203 dtg dari arah bertentangan.
OMFG lagi!!!!
aku dan juge cik siti memandang bas itu dgn penuh kesayuan.
mesti kene tunggu bas lame lagi nih, keluh kitorang dlm hati.
dan pakcik bas tu blh buat muke selambe tak bersalah die tu. 
cis betul, mintak balik singgit tambang bas aku tu karang.....
lepas bas t203 berlalu tanpa kami, 
barulah traffic light bertukar warne hijau dan pakcik
skema tu berentikan bas die.
shit, sape nak turun kt situ lagi,
bas dah lepas kot. 

begitulah ceritenye aku, traffic light dan pakcik skema.
nak komplen kt sape ye pasal traffic light bengong tu?
anyone ade idea camne nak 'hapus'kan traffic light tu???
please lah bagitau aku eh.
saudare kpd that damned traffic light.

1 comment:

aQiLaH said...

buat aduan kat bahagian trafik JKR.gtau yg traffic light tu pny lampu hijau skjp sgt n buat jalan kat situ jem...