Thursday, October 15, 2009

mad.....again

sy marah lg....
sbb sy rase nk marah...
sbb sy rase sy patut marah.
tak kisah la kalau org lain rase sy tak patut marha.
still sy nk marah gk.
sukati sy la nk marah ke tak.
sy pun manusie gk.
manusie ade perasaan...
ade hak nk rase gembire,sedih,marah...
jadi secare automatik sy pun ade hak utk marah.
jadi sy marah lah.

tapi sy penat lps marah.
sbb tu sy tak suke marah....
sy jarang marah pun.
kt sekolah dulu, sy sgt jarang marah sampai bile sy nk marah je..
kawan2 sy pujuk sy jgn marah.
sbb diorang takut sy marah.
org yg jarang marah, bile marah menakutkan.
agknye sy marah bg diorang menakutkan kot....
tak tau lah.....

tp sekarang sy selalu la gk marah.
makin dewase ni byk pulak bende yg blh buat sy marah.
tapi biasenye sy marah kejap je....
pastu okey dahhh...
tapi hari ni mcm nk marah lame sikit.
maybe 1 malam kot sy nk marah....
sbb sy tertekan gk sekarang....
dan juge sy nk salahkan hormon sy yg tak stabil utk kemarahan sy ni

sy rase sy berhak utk marah,
tapi sy taktau la ape org lain rase bile sy marah....
mereke kate sy ni mcm kurang perasaan sikit...
sikit je la kot.

sekarang sy dah sakit kepale sbb marah...
sy marah sgt sampai sy menangis.
hebat gk la sy marah kali ni
mungkin bg org sbb sy marah kali ni sgt remeh...
mcm mengade2 pulak nk marah gile2 sbb hal kecik..
tetapi...........
bile sbb yg kecik tu + hormon sy yg tak stabil + perasaan tertekan sy sbb nk exam + perasaan sy yg mmg ade selame ni yg mengatakan sy ni kurang berharge (sy rase sy ade inferiority complex) + sy suke simpan dlm hati je ape yg sy rase + sakit perut sbb lapar dan lain2 sebab = kemarahan yg teramat sgt yg sy rase sekarang.

adakah kemarahan sy blh dijustifiedkan?
ataupun mmg sy suke marah tak tentu pasal?
demmmmmmm.... sy tak suke marah.
jadi tolonglah kawan2 sy jgn la buat sy marah sgt2............
sy penat.

No comments: