Friday, March 6, 2009

public transportation.......

public transportation..something that are essential for me but at the same time i just dreaded it..
especially bas. tak faham betul dgn bus service kt malaysia ni. diorang takde jadual perjalanan ke ape? jalan ikut suka hati je.... sempat minum2 sedangkan berbaris2 orang tunggu nak naik bas.. ceh... and another thing i really want to complain.... malaysians really lose their manners when boarding public transportation. pintu bas terbukak je berpusu2 org berebut nak naik.. chill man...! bas kosong lg... kalau pun x dpt naik, kt belakang tu berlambak bas lagi. lagi2 aku sakit hati dengan manusia2 yg mude remaja gagah perkasa ni... tak gentleman langsung. ade ke patut berebut naik bas dengan makcik2 tue, dengan kanak2, dengan budak2 pompuan?? langsung tak gagah aku tengok. selfish btol aku tengok.
if i wanna have a political career, i will want to become tansportation minister. aku nak rombak balik sistem pengangkutan kt m'sia.... biar jd lebih efisien. buat line ketapi laju dari JB ke perlis... macam line shinkansen kat jepun nun. jadi takyah la susah2 nak tggu bas yang tak gerak2 or berebut2 naik bas sampai hampir mati lemas tersepit kene himpit orang ke.........
i really do hope public transport in malaysia will improve....

No comments: